Projecte Pastoral
  AGENDA       NOTÍCIES       VÍDEOS   19 de maig de 2024

Projecte Cultural Projecte Cultural

CONCERTS I ACTIVITATS MUSICALS

Concert de sardanes amb dedicació religiosa, ofert per la Cobla Cossetània del Casal Tarragoní

Dia: 5 de juny
Hora: 20.30 h
Lloc: Claustre de la Catedral Metropolitana i Primada de Tarragona

El Casal Tarragoní ofereix aquest concert com una col·laboració de l’entitat amb l’Any Jubilar.

Trobada de cantors, músics i membres de corals parroquials

Dia: 8 de novembre
Hora: de 10.00 h a 16.00 h
Lloc:Catedral Metropolitana i Primada de Tarragona i Seminari Conciliar Pontifici

Vol ser una trobada festiva que aplegui els animadors de cant litúrgic, els cantors i músics que hi ha a les parròquies i comunitats cristianes i membres de corals d’alguna manera relacionades amb les parròquies i institucions eclesials.

Organitza: Secretariat Diocesà de Música Sacra

Concert de l’Escolania de Montserrat

Dia: 19 de desembre
Lloc: Catedral Metropolitana i Primada de Tarragona

Sens dubte és una participació extraordinària de la magnífica i estimada Escolania de Montserrat com una col·laboració a l’Any Jubilar de la mateixa Escolania i de Caixa Penedès.

Patrocinador: Caixa Penedès

Concert de la Camerata XXI i estrena d’una obra de Francesc Bonastre

Lloc: Catedral Metropolitana i Primada de Tarragona

Amb aquest concert s’estrena l’obra simfònica del Dr. Francesc Bonastre, que amb tant de goig i interès ha fet per a l’Any Jubilar.

Concert de Nadal

Organitza: Schola Contorum i Orquestra dels Amics de la Catedral

Concert vetllada de pregària amb lectura de les Actes del Martiri i música de l’Oratori Pontifical de Flames

Lloc: Catedral Metropolitana i Primada de Tarragona

Aquesta vetllada-concert vol apropar aquesta gran obra, amb lletra de Mn. Miquel Melendres i música de Mn. Francesc Tàpies, a la manera com ells la van concebre, amb l’ajuda de la proclamació de les Actes del martiri i amb invitació a fer-ne pregària.

Organitza: Schola Contorum i Orquestra dels Amics de la Catedral

Oratori Pau i Fructuós

Dies: 21 de gener
Lloc: Catedral Metropolitana i Primada, estrena
Els dies 23 i 24, divendres i dissabte, interpretació al Vendrell i a Reus

Lletra de Mn. Joan Roig Montserrat
Música de Mons. Valentí Miserachs

Aquest Oratori vol ser una aportació de gran categoria a l’Any Jubilar. La lletra de Mn. Joan Roig vol descriure tot el que suposen Pau i Fructuós per a la seu tarragonina. Mons. Valentí Miserachs, amb molta il·lusió i entusiasme, hi posa tota la seva gran qualitat musical reconeguda mundialment com a president de l’Institut Pontifici de Música Sacra de Roma per tal d’aconseguir un fort missatge amb el llenguatge propi de la música religiosa que tantes i tan precioses obres ha proporcionat en tots els temps. Aquesta serà una aportació del nostre temps i de casa nostra.

L’Oratori està concebut com una obra de llarga durada, una gran massa coral, dos cors, gran orquestra, més de setanta músics i sis solistes. Els cors seran el Cor Ciutat de Tarragona i el Cor de la Universitat Rovira i Virgili, l’orquestra serà la del Conservatori de Vila-seca, i hi intervindran sis solistes importants, com la soprano Marta Matheu.

L’estrena de l’Oratori serà la clausura oficial de l’Any Jubilar, i s’interpretarà també, amb la partició activa local, a la ciutat de Reus i al Vendrell.

3concerts.doc

03_conciertos.doc